Marcolin benoemt Alessio Puleo tot Group Marketing Director

Alessio Puleo is in zijn nieuwe rol als Group Marketing Director Marcolin verantwoordelijk voor het Group Brand Management en Trade Marketing & Training, evenals de activiteiten op het gebied van marketinganalyses. In zijn nieuwe functie zal Alessio de ontwikkeling en uitbreiding van de afdeling Marketing leiden, met als doel het versnellen van de wereldwijde groei van het portfolio, in overeenstemming met de richtlijnen en strategieën van Marcolin.

Alessio werkt sinds 2021 voor Marcolin en heeft een aanzienlijke ervaring in de brillenindustrie, waar hij gedurende meer dan 20 jaar functies met toenemende verantwoordelijkheid heeft bekleed. Alessio komt oorspronkelijk uit Padua en heeft een graad in politieke wetenschappen met een internationale focus van de Universiteit van Padua.

 

Over Marcolin

Marcolin is een wereldwijd toonaangevend bedrijf in de brillenindustrie, opgericht in 1961 in het hart van het district Veneto. Het onderscheidt zich door het unieke vermogen om vakmanschap te combineren met geavanceerde technologieën door het constante streven naar uitmuntendheid en voortdurende innovatie. Het portfolio omvat de huismerken WEB Eyewear, Marcolin en Viva en de gelicentieerde merken Tom Ford, Guess, adidas Sport, adidas Originals, Bally, Moncler, Max Mara, Sportmax, Zegna, Longines, OMEGA, GCDS, Barton Perreira, Tod’s, Emilio Pucci, BMW, Swarovski, MAX&Co., Kenneth Cole, Timberland, GANT, Harley-Davidson, Marciano, Skechers en Candie’s.Via haar eigen directe netwerk en wereldwijde partners distribueert Marcolin haar producten in meer dan 125 landen.

www.marcolin.com

Tags: