Marcolin lanceert eigen brand magazine ‘Stories’ 

Marcolin presenteert een nieuw redactioneel project met de lancering van een eigen online brand magazine, ‘Marcolin Stories’. Met het magazine, dat beschikbaar is op de website van Marcolin, kunnen lezers een kijkje nemen in het Marcolin universum door middel van nieuws, inzichten en weetjes over de mode- en luxe-industrie, maar ook ESG-kwesties (Environment, Social, Governance), persoonlijke verhalen, interviews en reisreportages zijn terug te zien door de ogen van het merk. De inhoud is onderverdeeld in vier categorieën: Tell me a Story, 3 Questions to, Behind the scenes en Around the World.

 

Dankzij een innovatieve communicatiestrategie, ondersteund door digitale platforms, besloot Marcolin om een eigen tone of voice, esthetische codes, storytelling en kwalitatieve en expressieve inhoud te ontwikkelen om de
de community van liefhebbers, klanten en stakeholders van het merk verder te betrekken. Zichtbaarheid, bewustzijn van het erfgoed en de internationale reputatie staan centraal in het nieuwe project, dat erop gericht is om een unieke en onderscheidende stem te creëren binnen de optiek industrie, in samenhang met de waarden van het bedrijf.

 

“Marcolin is een bedrijf met een enorm verhalend potentieel, omdat het zich beweegt in een heel ecosysteem van werelden. Vanuit deze corporate veelzijdigheid is het een universum rijk aan verhalen, die wij elke week zullen vertellen door middel van een merk journalistieke aanpak en lifestyle-geïnspireerde redactionele storytelling, met als doel de deuren van ons bedrijf te openen, onszelf te laten zien en een nieuwe, op vertrouwen en loyaliteit gebaseerde relatie op te bouwen.” – Clara Magnanini, communicatiedirecteur van de Marcolin Groep

.

MEER INFORMATIE

www.marcolin.com/en/stories/tell-me-a-story

Tags: