Nieuwe zonnebrillen, nieuwe passie! Japanse ontwerpers, die geleidelijk leiden naar hedendaags Japans design. Deze nieuwe esthetiek doordringt het beeld van de JAPAN NOW-collectie. Durf creatief te zijn en laat het onverwachte gebeuren met deze collectie.
De overdreven breedte van de pootjes van montuur KIMONO roepen de wijde mouwen van de kimono op, de afgeronde facetten van het frame benadrukken het volume van het draperen van textiel waar een KIMONO van wordt gemaakt.
NOTCHI betekent ‘inkeping’ in het Japans, vandaar dat er een inkeping is uitgesneden tussen het frame en de pootjes van deze brede bril, als een opening waardoor geprobeerd wordt de ogen waar te nemen.
Wees elegant en verrassend: kies ZAÏKU. Deze Japanse term verwijst naar extreem specifieke ambacht – het is het stro werk dat deze precieze zonnebrillen inspireert.
Een knipoog naar het verticale patroon van de Japanse kakemono, tonen KAKEMO-brillen een raadselachtig contrast tussen dikke rondingen en geometrische elegantie.
Maak van het alledaagse leven een kunstwerk met SHIRO. Dit model is een eerbetoon aan de stoel van ontwerper Shiro Kuramata, ‘How High the Moon’. De stoel is zowel solide als lichtgewicht, net als deze zonnebrillen met een dubbelzijdige vorm: transparante delen komen tot leven en maken licht van de massieve vormen.
MEER INFORMATIE
Tags: Design Eyewear Group, FACE À FACE