Silhouette wil haar partners inspireren met een modern POS-displayconcept op het verkooppunt om hun positionering als de benchmark in premium brillen te weerspiegelen.
“We bieden onze opticiens een 360-graden concept”, legt Atissa Tadjadod, Global Brand Director voor het Oostenrijkse premium brillenmerk, uit. “Elementen zoals het shop-in-shop concept, vrijstaande stands en displays zijn daar slechts een onderdeel van. Het is een uitgebreid concept dat ook trainingen, stijldagen en nog veel meer omvat. Als partner ondersteunt Silhouette opticiens door het bedrijf vooruit te helpen”. Het concept laat de ontwerpexpertise van Silhouette zien en omvat hun motto ‘Empowered by lightness’. Klanten kunnen in de wereld van Silhouette duiken en het productportfolio in al zijn facetten ervaren. De keuze om ultralichte Silhouette-brillen te dragen symboliseert een verlangen naar innerlijke lichtheid en zorgeloos optimisme. Nu wordt dit unieke gevoel ook overgebracht op de POS met het POS-display concept.
Het elegante, witte ontwerp weerspiegelt Silhouettes centrale ontwerpelementen van lichtheid en minimalisme. Silhouette werkte samen met de Berlijnse studio van de gerenommeerde, internationale ontwerper Werner Aisslinger. “De designexpertise die Silhouette zo uniek maakt en wereldwijd onderscheidt, is nu ook te vinden op het verkooppunt”, legt Werner Aisslinger uit, die vooral bekend is van zijn designstoelen, tentoongesteld in het MoMa museum in New York. “We wilden iets meer creëren dan alleen een winkelinrichting. We wilden een designerlook creëren die direct inspirerend is”. Klanten zullen worden aangetrokken door het ontwerp en partners zullen nog trotser zijn om het merk Silhouette te vertegenwoordigen en op voorraad te hebben. Het systeem is modulair en uiterst flexibel. Het kan worden aangepast aan de lokale omgeving en de behoeften van oogzorgprofessionals. Het zal voortdurend worden uitgebreid met nieuwe displays en accessoires.
Driedimensionale, gebogen lamellen verbinden zich met vloeiende lijnen. Ze vertegenwoordigen de lichtheid van Silhouette. In combinatie met de opvallende frames en displays is het effect modern en visionair. De materialen en kleuren van de displays weerspiegelen de producten. “Bij het selecteren van de materialen hebben we ons gericht op elementen van hoge kwaliteit”, legt Atissa Tadjadod uit. “We hebben er vooral op gelet dat de materialen duurzaam en milieuvriendelijk zijn”. Tadjadod voegde daaraan toe: “Maar het gaat vooral om één ding: Silhouettes uitmuntende designexpertise is nu ook te zien, te voelen en te ervaren doormiddel van deze POS”.
MEER INFORMATIE
Tags: Silhouette International