Op 1 september 2023 wordt de optiekmarkt verrijkt met een nieuw merk. Onder de naam Meller Specs introduceert het online zonnebrillenmerk Meller een opwindende collectie die binnenkort ook in fysieke winkels verkrijgbaar zal zijn.
Meller heeft een enthousiaste online gemeenschap van fans van over de hele wereld, met maar liefst 350.000 volgers op hun Instagram-account @meller. Het afgelopen jaar heeft Meller via online kanalen meer dan 1 miljoen zonnebrillen weten te verkopen, en niet in de laatste plaats is Nederland een belangrijke afzetmarkt, waar het op de derde plaats staat. Met de lancering van Meller Specs op 1 september, wordt het merk exclusief beschikbaar gesteld via optiekzaken. Opticiens kunnen profiteren van de reeds opgebouwde naamsbekendheid onder een groot scala aan (jonge) consumenten, evenals van de uitgebreide online expertise waar Meller over beschikt.
De eerste collectie van Meller Specs draagt de naam VOL.1 THE EYE. Elk design is vernoemd naar het woord ‘EYE’ in verschillende talen. Meller verheldert deze keuze door te stellen: “We geloven dat taal het voornaamste instrument is waarmee beschavingen hebben leren communiceren. Daarom heeft Meller ervoor gekozen om het belangrijkste woord in onze branche in diverse talen te incorporeren, als een eerbetoon aan dit krachtige hulpmiddel”.
De twee vrienden, Marco Grandi Blanch en Borja Nadal Herero, hebben beiden gestudeerd in Kuala Lumpur en delen een passie voor avontuur. In 2014 richtten ze gezamenlijk het online zonnebrillenmerk Meller op in Barcelona. Hun gezamenlijke doel was om hoogwaardige, betaalbare brillen te vervaardigen voor een brede doelgroep. Het is inmiddels duidelijk dat ze in deze opzet zijn geslaagd.
De zonnebrillen van Meller kenmerken zich door een eigentijds en gedurfd ontwerp, geïnspireerd op de bruisende straten van Barcelona. Met de missie om toegankelijk en inclusief te zijn, zijn alle modellen uniseks.
Met de introductie van Meller Specs zet Meller een stap in een nieuwe richting, waarbij het zijn online succes en wereldwijde aanhang vertaalt naar tastbare producten die verkrijgbaar zullen zijn in lokale optiekzaken. Met het oog op hun alomvattende visie en aansprekende ontwerpen, lijkt Meller Specs goed gepositioneerd om een positieve invloed uit te oefenen op de evoluerende wereld van zonnebrillen en optiek.
Meller is voor de Nederlandse en Belgische markt nog op zoek naar sales agents. Bent u uit het juiste hout gesneden voor deze functie? Neem contact op met Mario Torre via: m.torre@mariotorreconsulting.com
Tags: Meller, Meller Specs