Marcolin en Pucci, het Florentijnse modehuis – eigendom van de LVMH Group – dat synoniem staat voor luxe, kleur, design en ‘joie de vivre’, kondigen de vroegtijdige verlenging aan van de exclusieve wereldwijde licentieovereenkomst voor het ontwerpen, produceren en distribueren van zonnebrillen en optische monturen van het merk. De samenwerking verlengt de bestaande relatie tussen de twee bedrijven en vernieuwt deze tot 31 december 2030.
De strategische samenwerking sinds 2015 toen Marcolin begon met het ontwikkelen van Pucci Eyewear, wordt hierdoor versterkt. Kenmerkend voor de collectie zijn de motieven en kleuren, met een innovatieve twist representatief voor de recente rebranding van het modehuis sinds de komst van Camille Miceli als artistiek directeur in 2021.
Moderne ontwerpen, sophisticated productietechnieken, fijne constructies en grote aandacht voor detail zijn de eigenschappen die de zonnebrillen en optische monturen van Pucci definiëren. De volgende Pucci Eyewear-collecties ontworpen door Marcolin zullen in première gaan op MIDO, een van ’s werelds grootste vakbeurzen voor brillen, die plaatsvindt tussen 3-5 februari 2024 in Milaan Rho Fiera.