Digitaal en print: een verrassend sterke combinatie

Nu klanten alle info digitaal raadplegen met één swipe, lijken huis-aan-huisfolders iets uit het verleden. Het vraagt een stevige investering zonder dat u de eigenlijke resultaten kent, toch?

Folder + digitaal verlengstuk = meetbare impact
Wel, niet helemaal. Want folders hebben nog steeds hun plek in de communicatie met uw klanten… als u de brug slaat naar uw digitale verhaal, tenminste. Dan wordt het effect van uw brochure of folder plots meetbaar. Voor de Week van het Zien creëerde Flanders Opticians een huis-aan-huisfolder voor haar opticiens – mét digitaal verlengstuk. De resultaten waren indrukwekkend.

Folder maken: een stevige investering…
Een folder creëren, daar komt wat bij kijken. Een professionele fotoshoot met een fotograaf, stylist en art director. Bij deze campagne zijn onze opticiens zélf het model. Onze copywriter zet met teksten de klant aan tot actie, onze designer giet het geheel in een verleidelijk jasje. Printen en verzenden dan maar? Nee, zo eenvoudig is het niet.

Want achter de schermen bouwen we een digitaal verlengstuk. Op de folder: een QR-code die recht naar de agenda van onze opticiens leidt. Online: een gebruiksvriendelijke landingspagina met intuïtieve vormgeving én een overtuigende mailing. En natuurlijk: data-analyse van alle bezoekersstromen en kliks.

…met een ijzersterk resultaat
Over naar de resultaten! 26 Flanders-opticiens namen deel aan de campagne. Er werden 545.000 folders verdeeld en 45.590 mails verstuurd. Voor 19 opticiens daarvan hebben we de impact gemeten. Deze 19 opticiens ontvingen 2.853 bezoekers op hun websites. En maar liefst 1.443 klanten boekten online een afspraak voor een gratis oogscreening. Van een goed gevulde agenda gesproken!

Gedeelde investering, een bijzonder slim idee
Een professionele folder vraagt tijd, expertise én budget. Als individuele opticien is dat een grote investering. Zeker als je de campagne meetbaar wil maken, met een digitaal verlengstuk. Flanders Opticians zorgt ervoor dat het haalbaar is voor zelfstandige opticiens. Want door samen te werken delen we dan wel de investering, de effecten zijn voor elke opticien indrukwekkend.

www.flandersopticians.be