Blik vooruit: MIDO 2024

Minder dan twee maanden te gaan tot MIDO 2024. De internationale beurs die plaatsvindt in Fieramilano Rho van 3 tot 5 februari is een bevoorrechte plek om zaken te doen, te verbinden en te netwerken, relaties te stimuleren en visies uit te wisselen voor de toekomst van de branche. Het programma voor de beurs van dit jaar is rijk aan inhoud.

 

Wat betreft de deelname van exposanten en tentoonstellingsruimte benaderen we de niveaus van 2019, met meer dan 1.100 bedrijven en 42.000 vierkante meter, inclusief een extra paviljoen. Dit zijn de cijfers aan de vooravond van de beurs, die veel nieuws belooft, te beginnen bij een nieuwe, toegankelijkere website die de gebruikerservaring centraal stelt, zonder discriminatie. Een gratis tool op de app voor exposanten wordt ingezet om de mogelijkheid tot het genereren van leads te vergroten, het rendement op investeringen (ROI) beter te beheren, de ervaring voor bezoekers aan de stand te personaliseren en te richten, maar ook om de prestaties van de stand te analyseren.

 

 

MIDO awards

De MIDO awards die zullen worden toegekend door een internationale jury zijn dit jaar de BeStore, Stand Up For Green en CSE AWARD – Certified Sustainable Eyewear, voornamelijk gericht op het promoten van mooie en aantrekkelijke winkels, het bouwen van milieuvriendelijke stands binnen de MIDO-locatie en het betrekken van duurzame productieprocessen niet alleen in Italië maar wereldwijd. Terwijl de inschrijvingen voor de CSE Award al zijn gesloten, is er nog maar weinig tijd om deel te nemen aan de andere twee! In feite eindigen de aanmeldingen voor de BeStore Award op 9 januari en die voor Stand Up For Green op 15 januari.

De evenementen van MIDO, die plaatsvinden in de OTTICLUB, dit jaar gevestigd in het belangrijke Paviljoen 1 in plaats van Paviljoen 3, verwelkomen niet alleen experts uit de wereld van brillen, maar ook persoonlijkheden en operators in de toeleveringsketen die ervaringen, ideeën, inspiraties, kennis en inzichten zullen delen over trends, de rol van consumenten, de markt, nieuwe technologieën en nog veel meer. Hoewel het nog wordt gedefinieerd, zal de kalender van MIDO de serie ‘Futurability’-bijeenkomsten omvatten, gericht op augmented reality en kunstmatige intelligentie, nieuwe mediakanalen en tools die zijn gewijd aan het bedrijfsleven. Het onderwerp van het versterken van vrouwelijk leiderschap in de optiekbranche zal worden besproken in een speciale conferentie, ter ondersteuning van het vrouwelijke universum van de sector op weg naar leiderschap, zowel in Italië als wereldwijd. De reeks bijeenkomsten ‘How to?’ zal worden gewijd aan de praktische en dagelijkse activiteiten van de optiekcentra: concrete interventies over onderwerpen als marketing en communicatie, mode en trends, storytelling, organisatie van promotie-evenementen, stijl en ontwerp van de verkooppunten.

 

Voor iedereen in de branche die up-to-date wil blijven en voorop wil lopen in de wereld van brillen, is MIDO de place to be!

 

MEER INFORMATIE

www.mido.com

 

BEELD BRON: MILAN, ITALY - FEBRUARY 4: A general view of MIDO 2023 – Milano Eyewear 
Show on February 04, 2023 in Milan, Italy. (Photo by Pietro S. D'Aprano/Getty Images 
for Mido)

Tags: ,