Silhouette speelt in op ‘koele’ kleuren en vormen

Silhouette zet met levendige, heldere, lichte kleuren en excentrieke vormen het lenteseizoen in. Extravagantie ten top! Het Oostenrijkse bedrijf steelt dit jaar al meteen de show met een waaier aan koele kleuren en vormen die het motto van het merk grandioos tot uitdrukking brengen: ‘Empowered by lightness’.

Roland Keplinger, Director of Design bij Silhouette: “De kleuren zijn krachtig en stralen een bijzondere lichtheid uit. De opmerkelijke vormen zijn geïnspireerd op de nieuwe trends voor montuurloos design, en spelen helemaal in op de enorme vraag naar brillen zonder montuur.”

 

Silhouette campagne beelden

 

Een fascinerende verscheidenheid aan vormen en kleuren

De montuurloze collecties, zoals TMA LaLigne, Purist Color Groove, TMA Tinted Lenses en Lite Spirit Accent Rings, vallen op door het ruime kleurenpalet. Van gekleurde brillenarmen tot Color Groove, van Accent Rings tot gekleurde brillenglazen – Silhouette biedt ontelbaar veel opties. Dit jaar refereerde ook het design van de Silhouette stand op de optiekbeurs MIDO in Milaan aan de lichtheid van de exclusieve brillen.

De gebogen wanden stralen onbekommerdheid uit en de nieuwe collecties lijken in de lucht te zweven op schermen. Dé blikvanger in deze dynamische ruimte is een intrigerend, groot 3D-hologram dat door de koele kleuren en vormen de aandacht van bezoekers trekt. Op de stand presenteert Silhouette zich duidelijk als een fullservicebedrijf dat alle monturen én brillenglazen van a tot z zelf vervaardigt in Oostenrijk.

 

Nieuwe displays voor verkooppunten

In de Flagship Corner van hun stand op MIDO 2023 stelde Silhouette zijn vernieuwde displays voor verkooppunten voor. Het elegante witte design met latten weerspiegelt de unieke stijl van het label. “De merkervaring in verkooppunten bepaalt in grote mate de beslissing van klanten om iets wel of net niet te kopen. Daarom hebben we Werner Aisslinger, een van de meest gerenommeerde ontwerpers van Duitsland, gevraagd om een nieuw displayconcept te bedenken voor Silhouette. Het design is uiterst eigentijds en apart, straalt pure lichtheid uit en laat elke collectie optimaal tot haar recht komen”, aldus Global Brand Director Atissa Tadjadod.

 

Silhouette benadrukt hoe belangrijk duurzaamheid is in de brillensector. Sinds september 2022 produceert het bedrijf zijn brillen koolstofneutraal dankzij CO2-compensatie.

 

www.silhouette.com