Johnson & Johnson lanceert nieuwe lens met webinar

Maandag 9 januari introduceerde Johnson & Johnson Vision Care de ACUVUE® OASYS MAX 1-Day contactlens met een uitgebreid webinar. Peter Plomp, Business Unit Manager, vertelde hoe verheugd ze bij Johnson & Johnson zijn om als een van de eersten ter wereld het nieuwe contactlensplatform te introduceren. Met niet één, maar twee nieuwe producten: de ACUVUE® OASYS MAX 1-Day en de ACUVUE® OASYS MAX 1-Day Multifocal.

“Waarom introduceren we eigenlijk een nieuw contactlensmateriaal? De huidige materialen zijn toch prima, ze doen toch wat ze moeten doen? Toch is de realiteit anders”. Plomp vertelt dat uit recent onderzoek is gebleken dat 75 procent van de consumenten eigenlijk meer verwacht van hun contactlenzen. Dat zit voornamelijk in comfort, maar ook in visuele perceptie.

Greg Dingeldein, Professional Education & Development Manager, introduceert de special guest: John Buch, senior principal research optometrist. Hij stond aan de wieg van deze contactlens; hij is bezig geweest met het onderzoek dat heeft geleid tot de verschillende innovaties die gebruikt zijn voor deze nieuwe lenzen. Zijn presentatie was vooraf opgenomen zodat die helemaal ondertiteld kon worden, maar hij was daarna ook live aanwezig om vragen te beantwoorden.

Buch vertelde in detail over de wetenschap die ten grondslag ligt aan de ontwikkeling van de Oasys Max: de TearStable™ technologie en Optiblue™ technologie. Dankzij de TearStable technologie krijgt de lens een traanachtige kwaliteit waardoor het bevochtigingsmiddel gelijkmatiger over zowel de lensmatrix als het lensoppervlak verdeeld wordt. Dit vermindert verdamping van water op het lensoppervlak en verlengt de traanfilmstabiliteit. Optiblue is een blauw-violet licht filterend chromofoor. Het filter verhelpt ongemak en wazig zicht veroorzaakt door blauw-violet licht. Ook het productieproces is anders bij de nieuwe contactlens: er is speciaal een dubbelzijdige led-uithardingstechniek ontwikkeld. Dit is wat de twee nieuwe technologieën mogelijk maakt.

Als laatste kwam Pier Bosscher als Marketingmanager vertellen over dit andere aspect. ACUVUE® OASYS MAX 1-Day is de premium lens in het ACUVUE-portfolio en in de markt. Dit vanwege de nieuwe technologieën en het verhoogde comfort. In klinische onderzoeken meldde bijna 90 procent van de dragers de hele dag door comfort en een vermindering van vermoeide ogen door gebruik van digitale apparaten, en bijna 100 procent was het erover eens dat de lenzen helder, betrouwbaar zicht boden. Voor de marketing zijn er verschillende materialen beschikbaar: posters en brochures, maar ook e-mails, banners en video voor online.