CooperVision versterkt Benelux-team voor optimalisatie rondom myopiemanagement

CooperVision kondigt aan dat ze de rol van myopiemanagement binnen de Benelux-organisatie verder hebben uitgebreid om de specifieke klantondersteuning in de Nederlandse en Belgische markt te verbeteren. Voor de Belgische markt is het team, naast de Business Development Managers, aanzienlijk versterkt voor myopiemanagement. CooperVision streeft ernaar de bewustwording rond myopie te vergroten en passende behandelopties te bieden. Door de focus op myopiemanagement uit te breiden, wil CooperVision haar klanten nog beter van dienst zijn en hen de ondersteuning bieden die nodig is om de myopie-categorie te laten groeien. Dit draagt direct bij aan het verbeteren van het zicht van kinderen en het voorkomen van oogproblemen op latere leeftijd.

 

CooperVision zal nauw samenwerken met alle betrokken partijen, zoals patiëntenverenigingen, beroepsorganisaties, oogartsen, orthoptisten, optometristen, en contactlensspecialisten, om myopie prominent onder de aandacht te blijven brengen. Door middel van training, educatie en marketingondersteuning zal CooperVision haar klanten helpen succesvol te zijn in deze belangrijke categorie.

 

“Onze ambitie is dat met ieder kind en ouder/verzorger wordt gesproken over myopiemanagement. Door gebruik te maken van daglenzen, nachtlenzen of brillenglazen kunnen we de progressie van myopie met ongeveer de helft verminderen. Hoe eerder men begint, hoe beter, daarom bieden we relevante ondersteuning met onze uitgebreide Professionele Affairs en Marketing Teams, zodat we onze klanten nog beter kunnen ondersteunen bij hun myopie-aanpassingen en communicatie met ouders/verzorgers en kinderen. Eén op de twee kinderen die vandaag geboren worden, zou in hun leven myopie kunnen ontwikkelen. Het is van groot belang dat we deze kinderen en jongvolwassenen samen met onze klanten kunnen helpen en het bewustzijn rondom myopie vergroten”. – Pieter Bas Kampmeinert, Head of Marketing & Professional Affairs Benelux bij CooperVision.

 

Even voorstellen

 

Katherine Teblick
Katherine Teblick is al bijna vijf jaar Professional Affairs Manager bij CooperVision, waar ze haar expertise inzet om klanten te ondersteunen in met name België en Luxemburg. Met 25 jaar praktijkervaring begrijpt Katherine als geen ander de uitdagingen en behoeften van optometristen. In haar huidige rol, die sterk gericht is op myopiemanagement, organiseert ze trainingen waarin aandacht wordt besteed aan eenvoudige tests om het binoculair zicht bij jonge kinderen te evalueren. Daarnaast begeleidt ze optometristen en opticiens bij het voeren van gesprekken met ouders en de communicatie met oogartsen. Katherine vindt het fantastisch om deel uit te maken van een initiatief dat zo’n belangrijke maatschappelijke impact heeft.

 

Ann Geldhof
Ann Geldhof is op 1 mei gestart als Project Manager Myopia – Ophthalmology & Optical Retail Belux. Ann is geen onbekende in de optiekwereld: ze was werkzaam bij Alcon, CooperVision en ZEISS. Met haar terugkeer naar CooperVision is ze verantwoordelijk voor de succesvolle integratie van het CooperVision Myopia Management Programma in België en Luxemburg. Ze is zeer enthousiast over deze uitdaging. “Mijn levensmotto is ‘Enjoy life to the fullest’ en dit kan alleen maar met een goed en helder zicht, van jong tot oud. Het belang van myopiemanagement is groot maar nog niet altijd even bekend. Die bewustwording in de volledige markt is dus uiterst belangrijk. Ik ga de verschillende betrokkenen in contact brengen en ondersteunen met aangepaste communicatie, zowel naar oogartsen, opticiens, ouders als kinderen. Een mooie uitdaging die op lange termijn heel wat teweeg kan brengen in de optiekwereld”.

 

Hinke van Berkum
Hinke van Berkum is met ingang van 1 april 2024 in dienst als Brand Marketing Manager Myopie en neemt meer dan 10 jaar marketingervaring mee. Zelf is hij vader van twee jonge kinderen en kan zich dus goed verplaatsen in de ouder/verzorger van kinderen met myopieklachten. Zijn focus ligt op de ontwikkeling van marketingcampagnes in de Benelux met als doel de myopieaanpassingen in de winkel te verhogen en de algemene bewustwording van myopie te vergroten. “Helaas kan bijziendheid niet worden genezen, maar gelukkig kan het wel geremd worden. Houd de symptomen daarom goed in de gaten en ga tijdig naar een specialist”.

 

MEER INFORMATIE

www.coopervision.be

 

Referenties

1. CVI data on file, 2023.
2. Arumugam B et al. Modelling Age Effects of Myopia Progression for the MiSight 1 day Clinical Trial. Invest. Ophthalmol. Vis. Sci. 2021; 62(8): 2333.
3. Holden B A et al. Global prevalence of myopia and high myopia and temporal trends from 2000 through 2050. Ophthalmology. 2016; 123(5): 1036-1042.


HEADER BEELD: Afbeelding van FreePik.

Tags: