MIDO presenteert: “The glasses hype – advertising & eyewear”

Een reis door de geschiedenis van brillen en lenzen met advertenties van de 20e eeuw tot nu.

Tijdens MIDO 2017 vindt een bijzondere tentoonstelling plaats: ‘The Glasses Hype – Advertising & Eyewear: from medical device to icon’. Door middel van diverse reclame-uitingen vertelt de tentoonstelling het verhaal van brillen en lenzen van begin 1900 tot nu. De tentoonstelling zal plaatsvinden in ‘MORE!’, het succesvolle paviljoen dat vorig jaar werd ingewijd bij MIDO.

We vroegen alle bedrijven die deelnemen aan MIDO om ons beelden, affiches, films, brochures en hun advertentie en marketing materialen te sturen” – verklaarde de voorzitter van MIDO, Cirillo Marcolin. “Het is een buitengewone collectie dat ons de illustratie geeft van een eeuw van brillen: van een corrigerend en beschermend product, naar een cult-object en een fashion statement. Het is echter niet de bedoeling om alleen een tentoonstelling zijn. We willen ook de mensen binnen de sector en bezoekers van MIDO inspireren om na te denken en te discussiëren over de toekomst van de communicatie in de optiekbranche.”