Marcolin Group en het lifestyle merk Diesel kondigden op 24 mei aan dat zij de licentieovereenkomst verlengen. Marcolin zal het ontwerpen, produceren en wereldwijde distribueren van Diesel voortzetten.
De samenwerking tussen de twee bedrijven is begonnen in 2010 en zal worden verlengd tot het jaar 2023. Deze vernieuwing wijst op de bereidheid van beide partijen om een nog hechter partnerschap voort te zetten. Dit partnerschap is gebaseerd op een hechte samenwerking. Er wordt continu onderzocht en geëxperimenteerd om zo de beste producten te leveren, die in lijn zijn met de waardes van het merk. Deze waardes van Diesel zijn passie, een onconventionele geest en individualiteit.
Ook de CEO’s van beide bedrijven reageren positief op de verlengde samenwerking.
Massimo Renon, de wereldwijde commercieel algemeen directeur van Marcolin over deze samenwerking: “De vroege verlenging van de eyewear licentie met Diesel, laat zien dat we bereid zijn om te investeren in prestigieuze en internationale merken. Ook in de brillenmarkt van tegenwoordig, die zeer complex en competitief is. Wij zijn verheugd dat Diesel ons erkent als de ideale partner op het gebied van creativiteit, distributiestrategieën en service.”
“We zijn zeer verheugd de overeenkomst met Marcolin te verlengen. Door de jaren heen hebben we een succesvol partnerschap opgebouwd”, aldus Alessandro Bogliolo, CEO Diesel. “Marcolin is altijd een partner geweest die het DNA van ons merk uitstekend begrijpt.”