Onlangs verzamelden journalisten uit de optische sector uit Europa en daarbuiten zich op de allereerste Europese Mediabijeenkomst, georganiseerd door contactlensfabrikant CooperVision. Hier bespraken ze ‘De trends van vandaag en de focus voor contactlenzen in de toekomst’. Eyeline was aanwezig en stelt u op de hoogte.
De bijeenkomst vond plaats in het Innovatiecentrum van het bedrijf in Boedapest. De aanwezigen hebben een aantal sprekers gehoord over de drijvende kracht achter de keuze van de hedendaagse consument en hoe oogspecialisten deze inzichten kunnen benutten om beter te voldoen aan de behoeften van contactlensdragers.
Met de merken Live®, clariti® 1 day en MyDay®, biedt CooperVision een breed portfolio van siliconen hydrogel daglenzen om te beantwoorden aan de verschillende behoeften van een grote verscheidenheid aan patiënten. Van de consument die een instapproduct wenst tot zij die een premiumlens willen voor optimale prestaties. De beschikbare opties dekken de sferische, torische en multifocale designs af.
De wereldvermaarde futurist William Higham opende het evenement met een fascinerende kijk op de drijvende krachten achter de keuze van de hedendaagse consument. De internationale spreker Lyndon Jones ging daarna verder in op deze thema’s om de implicaties ervan voor de contactlenssector te bespreken, waarbij de focus lag op de rol van siliconen hydrogel en daglenzen. De vooraanstaande onderzoekster, dr. Karen Walsh nam de aanwezigen mee in het hoofd van contactlensdragers en oogzorgspecialisten om hun voorkeuren te begrijpen, terwijl CooperVision deelde wat zij doen als fabrikant om te voldoen aan de behoeften van de hedendaagse contactlensdrager en om oogspecialisten te ondersteunen.
Heath Clash, Europees hoofd marketingcommunicatie bij CooperVision zei over de bijeenkomst: “We zijn verheugd dat zo veel journalisten uit de optische sector uit Europa en daarbuiten aanwezig konden zijn op het evenement.”Hij voegde daar ook nog aan toe: “We vinden de besproken thema’s en onderwerpen uiterst belangrijk voor de optische sector. Nu er telkens meer consumenten kiezen voor daglenzen, willen we bespreken waarom ze dit doen en hoe we samen met de oogspecialisten kunnen voldoen aan de behoeften van die contactlensdragers.”
Rob Healey, Europees hoofd One Day portfolio bij CooperVision legde de aanpak van CooperVision uit: “Onderzoek wijst uit dat dragers op zoek gaan naar een gezonde oplossing die ook uitzonderlijk comfort en gezichtsvermogen biedt. Als bedrijf vinden we dat dit de norm moet zijn en hebben we ons portfolio daglenzen uitgebreid met een aantal producten in siliconen hydrogel, met UV-bescherming en natuurlijke bevochtiging.” Hij voegde daar ook nog aan toe: “Zoals te verwachten valt, zijn er meer voordelen naarmate je hoger in het assortiment gaat, maar er worden geen concessies gedaan voor wat betreft gezondheid of comfort, ongeacht de prijsklasse. We zijn ervan overtuigd dat deze aanpak het opstellen van een assortiment vereenvoudigt voor de oogspecialisten, met toegevoegde waarde.”