Zien zonder grenzen met een montuur en glazen van dezelfde producent. Silhouette staat bekend om de stijlvolle monturen van de hoogste kwaliteit sinds 1964. Nu gaat het merk een stap verder door glazen te produceren die perfect bij de monturen passen.
De monturen worden gemaakt in Oostenrijk en geoptimaliseerd om te zien zonder grenzen. De monturen en glazen van Silhouette vormen een harmonieuze combinatie die garant staat voor een perfect zicht. Dat is Silhouette Vision Sensation.
Met Silhouette Vision Sensation gaat Silhouette International nog verder om zijn klanten het best mogelijke zicht te bieden. Hiermee bereikt het bedrijf een nieuwe mijlpaal. De optische glazen worden geproduceerd op de hoofdzetel van het Oostenrijkse familiebedrijf, volgens de strengste technische specificaties en precies op maat voor de brillencollecties van Silhouette. Dit betekent dat elk glas perfect afgestemd wordt op het model van Silhouette, de behoeften van de klanten en de eisen van de opticiens met wie het bedrijf samenwerkt.
De hoogwaardige glazen (Silhouette Panorama) zijn verkrijgbaar in een unifocale en een multifocale versie, voor brillen met of zonder rand. Het zwaartepunt ligt bij de multifocale glazen en Silhouette heeft er alles aan gedaan om het zicht te optimaliseren tot aan de uiterste randen van het glas.
Enkele vragen over deze innovatie aan CEO Jan Rosenberg, CFO/COO Thomas Windischbauer en Marcus Wecht, hoofd van de businessunit Glazen:
Jan Rosenberg: “Silhouette staat bekend om zijn gedurfde zakelijke beslissingen, zijn drang om voortdurend te innoveren en de visuele beleving die daaruit voortvloeit: ‘zien zonder grenzen’. Daarvoor is het van levensbelang dat het montuur en het glas perfect op elkaar afgestemd zijn. Al meer dan vijftig jaar is de optische integriteit van onze monturen – het stabiele middendeel dus – een vereiste voor alle nieuwe ontwerpen. Zo konden wij als montuurproducent ons steentje bijdragen om de visuele beleving van onze klanten te verbeteren. Met Silhouette Vision Sensation kunnen we de optische integriteit voortaan 100% garanderen. Doorgaans kennen de glazenproducenten de ontwerpparameters van het montuur niet. Andersom geldt hetzelfde: de montuurleverancier weet niet welke parameters de glazenmaker gebruikt. Door onze glazen zelf te produceren, weten wij alles. Zo kunnen we perfect op maat gemaakte brillen leveren voor de klanten van de opticiens met wie we samenwerken. En als het montuur en de glazen perfect in balans zijn, ziet de klant niet alleen beter, maar ziet hij er ook beter uit.”
Thomas Windischbauer: “Het grote voordeel van onze producten is dat ze perfect in harmonie zijn. De monturen en glazen worden onder hetzelfde dak in Linz ontwikkeld, geproduceerd en samengesteld – van de eerste stap tot de allerlaatste. Zo kunnen we beide onderdelen naadloos op elkaar afstemmen. Dat is uniek in deze branche. Wij zorgen voor een complete, persoonlijke visuele belevenis, geleverd door een enkele producent. Maar ook voor een geoptimaliseerd gezichtsveld dat tot in de uiterste randen van het glas loopt.”
Jan Rosenberg: “In ons nieuwe Lens Lab op de hoofdzetel van Silhouette International in Linz produceren we uni- en multifocale glazen voor brillen met of zonder rand. Ze heten Silhouette Panorama. We concentreren ons vooral op multifocale glazen voor randloze brillen en op het optimaliseren van het zicht tot aan de uiterste randen van het glas. Silhouette Vision Sensation zal bij de lancering bestaan uit een standaardgamma transparante optische glazen en licht getinte versies in het grijs, bruin, groen, blauw en roze. Deze zijn verkrijgbaar met 10 % of 25 % tint of met kleurverloop”.
Marcus Wecht: “We besteden veel aandacht aan de zone aan de rand van de glazen, waarmee ‘zien zonder grenzen’ mogelijk wordt. We willen onszelf geen beperkingen opleggen door te focussen op multifocale glazen die geoptimaliseerd zijn voor ver- of bijziendheid, zoals alle anderen dat doen. Omdat wij precies weten welke glasvorm de klant bij de opticien heeft gekozen voor zijn of haar bril, kunnen we die parameters tot in de uiterste rand van de brillenglazen uitwerken, op basis van de gegevens van de klant zelf. Zo beperken we de waas aan de rand tot een absoluut minimum. Het resultaat? Minder fouten bij de beeldvorming, minder vervorming aan de rand en minder ongewenste afbuiging.”