We spenderen dagelijks tot 13 uur achter onze smartphones, tablets en televisies. Wat we vaak vergeten is dat deze schermen blauw licht uitstralen. Dit zorgt voor vermoeide en droge ogen, hoofdpijn en slaapproblemen. De nieuwe Blueberry bril beschermt de ogen tegen schadelijke gevolgen met haar innovatieve BLP lens. Een panel van 5.000 consumenten bekroonde de innovatie tot ‘Gekozen Product van het Jaar 2017’.
Iedereen brengt steeds meer tijd door voor een scherm: voor tieners is dat gemakkelijk 4 uur per dag, volwassenen werken zo’n 7 uur per dag achter een computer. Onze smartphone gebruiken we gemiddeld 4 uur per dag. Het blauwe licht dat uitgezonden wordt door deze LED-schermen is schadelijk voor de ogen. De onmiddellijke impact is merkbaar door droge of tranende ogen, vermoeidheid, een wazig zicht en hoofdpijn. Al vanaf 2 uur blootstelling vermindert de afscheiding van het slaaphormoon melatonine, waardoor we slechter slapen. Op langere termijn kan het zelfs oogziektes als cataract of glaucoom veroorzaken.
Blueberry innoveert met de BLP Lens technologie en beschermt iedereen, ook bril- en lenzendragers, tegen de schadelijke stralen van blauw licht. De glazen hebben verschillende filterende en beschermende lagen, die het blauw, indigo en violet licht blokkeren. Deze nieuwe technologie werd grondig getest door onafhankelijke laboratoria. De rustgevende werking ervan is voelbaar vanaf de eerste ogenblikken voor een scherm.
Blueberry is niet enkel doeltreffend, maar de monturen zijn ook aangenaam om te dragen en hebben een “soft touch” bij aanraking. Zowel kinderen als volwassenen kunnen hun ogen beschermen met drie verschillende modellen in een palet van acht levendige kleuren. Voor elke look vind je een Blueberry bril, aan een geadviseerde verkoopprijs van € 39.
Blueberry deed in 2016 haar intrede op de Belgische markt en is een pionier in haar veld. 88% Van de consumenten die de brillen ondertussen al uitprobeerden geeft aan zeer tevreden te zijn van het product (*). Om deze redenen werd Blueberry bekroond tot ‘Gekozen Product van het Jaar 2017’.
Het merk zal een jaar lang het gekende rode logo dragen, dat een keurmerk is voor productinnovatie.
Frank Cornelis, Managing Director bij De Ceunynck, de Belgische distributeur van het merk: “De Ceunynck is altijd al erg innovatief geweest op het vlak van lenzen. Maar met Blueberry gaan we nog een stapje verder en combineren we trendy monturen met lenzen die bescherming bieden tegen blauw licht. We vinden het fantastisch dat we zo de onafhankelijke opticien kunnen helpen om nieuwe doelgroepen te bereiken.”
* Onafhankelijke studie, uitgevoerd door GfK in december 2016
Distributeur: De Ceunynck
Website: www.deceunynck.be
Telefoon: +32 870 37 11