Dit jaar vond de Opti weer plaats. Van 12 tot en met 14 januari bevond iedereen zich weer in München, om de nieuwste trends te bekijken. Ook wij van Eyeline waren erbij.
28.430 bezoekers, 668 exposanten uit 40 landen en meer dan 174 miljoen bestellingen in het eerste kwartaal, Opti wordt groter en groter. En dat viel op. Verschillende stands pakten uit met de versiering. Zo gaf Vinyl Factory de bezoeker het gevoel zo een Amerikaanse diner binnen te zijn gelopen en kon je bij Götti letterlijk het dak op. Een grote grijze container met bovenplateau gaf bezoekers de kans de beurs eens van boven te zien.
Vinyl Factory
Götti
En wie boven stond, kon ook direct zien hoe gezellig druk het was. Vooral op zaterdag werd ieder familielid meegenomen, zelfs honden kwamen naar München om de nieuwste monturen te bekijken.
Veel standhouders eerden de Duitse traditie en deelden pretzels uit, of hadden vertegenwoordigers in traditionele kledij. Zo ook de stand van Munic, waar de bekende weisswurst werd uitgedeeld. Echter waren er niet alleen Duitse merken op de beurs. Zo stond ook het Nederlandse merk Helden in de Hot-area en had het Engelse merk Savile Row een gehele Londense voorgevel naar de beurs gehaald. Ook nieuw dit jaar: de ruimte in hal B4. De paviljoens van de landen Zuid-Korea, Frankrijk, China en Japan en de nieuwe Futureshop waren daar gelokaliseerd.
Savile Row
Dit jaar werd Opti al groter aangepakt dan vorig jaar. Maar volgend jaar pakt de beurs nog verder uit. De volgende Opti zal plaatsvinden van 25 tot 27 januari in de hallen C1 tot C6, dus twee hallen erbij.