Vanaf 7 juli ontvang je de nieuwste editie van Eyeline in je brievenbus en er valt weer veel te lezen voor en door vakgenoten! Kinderoogarts Dr. Natalie Schaeken vindt dat het tijd is voor een goed gestructureerde aanpak als het gaat om myopie. Met aandacht voor oorzaken, preventie en bewezen oplossingen. Niet improviseren, maar samenwerken. Zichtzorg noemt Richard Backx dat als alternatief voor oogzorg. Charles Bruninx denkt dat de toekomst van de optiek in de zorg ligt: ‘word zorgverlener, geen verkoper’, zegt hij. ‘Een plek waar mensen zich gezien en gehoord voelen’, vertelt Peter Schellekens die de stap maakte naar samenwerking met ClearVision Group. Volgens hem is succes geen toeval, maar een werkwoord.
Onze redacteur Dave Cuypers heeft de afgelopen 19 jaar tientallen optiekers in de kijker gezet. De rode draad voor hem is wel de veelzijdigheid van ons beroep. Een droomjob voor velen. Hij is er trots op dat hij mocht meewerken aan het groeiend zelfbewustzijn van de Belgische optiekers. Dave, bedankt voor de fijne samenwerking! Raf Mastbooms was te gast bij Tokai en sprak onder andere met Dr. Valerie Christiaans over de manier waarop onze hersenen het zicht interpreteren. Interessant hoe dat kan worden gebruikt voor de ontwikkeling van nieuwe producten.
Geniet van deze Eyeline, van de prachtige trendkleur Mocha Mousse, van het verslag dat wij maakten van het HOYA Inspirations Event waar we je mochten ontmoeten en van het verhaal van Lunetier Ludovic met zijn meesterwerken. Ook feliciteren we Rodenstock met de German Innovation Award 2025 en Vision Company met het 15-jarig jubileum.
We wensen je veel leesplezier met deze Eyeline en een hele fijne zomer!
Tags: Eyeline Magazine