WEB EYEWEAR en Alfa Romeo F1 Team ORLEN gaan vanaf 2022 een meerjarige samenwerking aan en zullen de hoofdrolspelers zijn van een nieuw avontuur in het buitengewone Formula One World Championship.
Een verhaal van heroïsche chauffeurs verbindt deze twee merken. Het merk WEB is geïnspireerd op de brillen die de eerste piloten in de burgerluchtvaart in de jaren dertig droegen. Na jarenlang mensen te hebben begeleid op spannende reizen, is het verhaal van WEB EYEWEAR nu getransformeerd en geëvolueerd en sluiten ze zich nu aan bij Alfa Romeo F1 Team ORLEN.
Beide merken zijn klaar om dit jaar te schitteren. WEB EYEWEAR, sinds 2008 het huismerk van Marcolin, wil zijn internationale bereik uitbreiden door zijn imago te versterken door middel van een nieuwe look en een productieproces gebaseerd op geavanceerde technieken en materialen van uitstekende kwaliteit. Sauber Motorsport, het Zwitserse team dat de aanwezigheid van Alfa Romeo, een van Italië’s en ’s werelds meest prestigieuze racemerken in de Formule 1 beheert, is een van de slechts tien teams ter wereld die de prestigieuze naam “F1 Team” mogen gebruiken.
“WEB EYEWEAR’s ambitie is om een nieuw hoofdstuk van zijn eigen verhaal te creëren, geloofwaardig en consistent met de nalatenschap van het merk, maar bedoeld om vooruit te kijken in een wereldwijd scenario” – zegt Fabrizio Curci, CEO & General Manager van Marcolin. “De samenwerking met Alfa Romeo F1 Team ORLEN is zeker een belangrijke toegevoegde waarde op dit pad. We zijn verheugd om samen met zo’n belangrijk merk de wereld van de Formule 1 binnen te stappen.”
Frédéric Vasseur, teambaas van Alfa Romeo F1 Team ORLEN, voegt toe: “We zijn verheugd om onze reis met WEB EYEWEAR te beginnen. Hun toewijding aan stijl past perfect bij ons team, een mix van Italiaanse elegantie en Zwitserse precisie, en hun toewijding is een prestigieus merk dat we met trots bij ons dragen op het wereldtoneel. We zijn verheugd om samen met hen een speciale collectie te ontwikkelen en we kunnen niet wachten om deze later dit jaar aan onze fans te presenteren.”