Sinds 1 januari van dit jaar is Tom Buysse Managing Director bij HOYA Vision Care Groep Belux. Tom is een bekend gezicht binnen HOYA: hij startte drie jaar geleden als Medical Affairs Manager, werd vervolgens commercieel directeur en nu heeft hij de leiding overgenomen van Rob Rameckers. Eyeline sprak met Tom over zijn ambities met HOYA.
“Dankzij een uitstekende samenwerking met mijn voorganger, Rob Rameckers, hebben we intensief kunnen werken aan een soepele overdracht. Dit proces heeft ervoor gezorgd dat ik goed voorbereid aan deze nieuwe uitdaging kon beginnen”, vertelt Tom. “Hoewel de rol nieuwe verantwoordelijkheden met zich meebrengt, voelt het dankzij deze overgang als een natuurlijke stap in mijn carrière.
Ik ben drie jaar geleden gestart als Medical Affairs Manager bij HOYA, met een duidelijke missie: MiYOSMART positioneren als dé nummer 1-oplossing voor myopiebehandeling, en een duurzaam netwerk van oftalmologen opbouwen in samenwerking met onze partner-opticiens, om zo een vlotte doorverwijzing te faciliteren. Na verloop van tijd kreeg ik de kans om mijn rol te verbreden naar een meer commerciële functie, wat uiteindelijk leidde tot mijn aanstelling als commercieel directeur. Deze ervaringen hebben me voorbereid op mijn huidige rol als Managing Director”.
Tom: “2025 belooft een dynamisch en innovatief jaar te worden. Onze kantoren zijn eind 2023 al verhuisd naar een nieuwe en inspirerende omgeving in het hart van Antwerpen. Tegelijkertijd wordt ons servicelab in Kapellen volledig vernieuwd. Dit betekent dat we binnenkort vanuit een state-of-the-art faciliteit onze stockglazen versturen, montages uitvoeren en onze Cut&Edge-diensten aanbieden.
Ook introduceren we een reeks nieuwe producten, waaronder een portable versie van onze VisuReal MasterAI. Daarnaast zetten we in op gepersonaliseerde marketingcampagnes om onze partners te ondersteunen in hun groei.
Een ander speerpunt blijft onze focus op myopie. Met de uitbreiding van het leverbereik tot -13.00 dioptrie maken we effectieve behandelingen toegankelijker voor meer kinderen. Bovendien blijven we investeren in wetenschappelijk onderzoek, opleidingen en het versterken van het netwerk tussen opticiens en oogartsen. Bij HOYA staan onze klanten altijd centraal. We luisteren naar hun uitdagingen en werken samen aan op maat gemaakte oplossingen die bijdragen aan hun succes”.
Tom: “Innovatie is de kern van alles wat we doen. Op 1 februari lanceren we de iD MySelf Profile, waarmee maatwerk multifocale brillenglazen aanbieden eenvoudiger wordt. En dat is nog maar het begin.
Samen met onze nieuwe glascatalogus introduceren we een geheel nieuwe categorie brillenglazen met geavanceerde designs die opnieuw grenzen zullen verleggen en opticiens die met HOYA werken, extra opportuniteiten zal bieden.
Bij SEIKO hebben we onlangs het nieuwe SEIKO SRC™-coatingportfolio gelanceerd. Dit omvat vijf nieuwe coatings van absolute topkwaliteit, die voldoen aan de behoeften van elke levensstijl. Daarbovenop staan ook bij SEIKO dit jaar nog diverse baanbrekende innovaties op de agenda. Ons Japanse DNA dwingt ons voortdurend om bestaande producten te verbeteren”.
Tom: “Als Managing Director wil ik een cultuur van continue verbetering en samenwerking stimuleren. Ik geloof in een open dialoog met onze klanten: luisteren naar hun behoeften, leren van hun ervaringen, en samen zoeken naar maatwerkoplossingen.
Ons doel is niet alleen om kwalitatieve producten te leveren, maar ook om als partner te groeien en lokale ondernemers te ondersteunen in hun ambitie om de beste te zijn. Hun succes is ons succes”.
Tags: HOYA, HOYA VISION CARE GROEP BELUX