Rodenstock presenteerde onlangs haar nieuwe filosofie: B.I.G. VISIONTM FOR ALL – Biometric Intelligent GlassesTM. Het bedrijf introduceert een essentiële verandering als het gaat om multifocale glazen.
Rodenstock erkent dat elk oog anders is. Daarmee is Rodenstock de eerste glasleverancier die het individuele oog meet en deze duizenden meetpunten gebruikt om glazen te produceren waarbij biometrische intelligentie is geïntegreerd om haarscherp zicht te bieden.
Voor een goed begrip van deze technologische doorbraak en het belang van het benutten van individuele biometrische gegevens bij de productie van brillenglazen, moeten we eerst inzicht krijgen in de dynamische vereisten van het complete zichtsysteem. Daarnaast moeten we rekening houden met het feit dat we kijken met onze hersenen en niet met onze ogen. Echter, tot op heden heeft een beperkte zienswijze de wereld van multifocale brillenglazen te lang bepaald. Een zienswijze die vasthield aan beperkte oogmetingen. Van eenzijdige focus. En te weinig begrip van de rol van het brein.
‘Deze denkwijze was gericht op het begrijpen van het oog vanuit de gelimiteerde mogelijkheden van een standaard oogmodel. En dus niet van het individuele oog. Door deze manier van denken draagt 98% van de multifocaal dragers wereldwijd brillenglazen die niet exact bij hun ogen passen.”, zegt Dr. Dietmar Uttenweiler, Hoofd van Research & Development en Strategic Marketing Lenses. Wanneer we de verschillende standaard parameters van het gereduceerde oogmodel met elkaar combineren, zoals ooglengte, sferische en astigmatische sterkte van het hoornvlies en de diepte van de voorste oogkamer, dan komt dit model overeen met slechts 2% van alle ogen wereldwijd. Daarom meet Rodenstock de exacte parameters van elk individueel oog, creëert een uniek biometrisch oogmodel en gebruikt deze data om een glas te maken dat tot op de micrometer nauwkeurig past bij elke brildrager.
Met B.I.G. Vision™ biedt Rodenstock opticiens de mogelijkheid om zich duidelijk te onderscheiden van de concurrentie. De nieuwe filosofie bevat overtuigende argumenten om meer hoogwaardige brillenglazen te verkopen, meer omzet te genereren en de klanttevredenheid te laten stijgen.