Fase drie wordt geconsolideerd met de succesvolle integratie van product, beeld en communicatie waardoor de marktpositie van Blackfin wordt verhoogd tot het niveau van een bril met een internationaal profiel.
Pramaor, het Italiaanse bedrijf dat gespecialiseerd is in de productie van titanium brillen met het merk Blackfin, heeft zijn doelstelling van 10 miljoen euro omzet overtroffen. De 100% Italiaanse producten van het bedrijf worden allemaal volledig in de fabriek in de provincie Belluno vervaardigd.
De omzet in 2017 bedroeg 10.1 miljoen euro, een stijging van 30% ten opzichte van het voorgaande jaar. De export, goed voor 77% van de totale omzet, groeide met 32% tot 7,8 miljoen euro. De interne markt vertoonde ook een positieve trend in 2017 en groeide met 17,5% in vergelijking met de prestaties van 2016.
“2017 was een geweldig en echt opwindend jaar en 2018 is vol gas gegaan. Fase drie voor Blackfin is steeds duidelijker gedefinieerd dankzij de voortdurende verhoging van onze bedrijfscultuur en de organisatorische methoden toegepast op alle bedrijfsafdelingen,” bevestigt Nicola Del Din, CEO van het bedrijf. “Ik ben enorm trots op de route die we volgen en die mogelijk wordt gemaakt door de vastberadenheid en inzet van een team dat met passie en in perfecte harmonie werkt. We werken op verschillende fronten “- vervolgt Nicola Del Din – “vooral op het gebied van productontwerp en bij MIDO zullen we nog meer presenteren exclusieve collecties. We hebben onlangs een nieuw, innovatief, aangepast digitaal platform en een hoogstaande tech-app om een Blackfin-community te creëren en om te communiceren met al onze contactpersonen, inclusief verkoopagenten, distributeurs en opticiens. Last but not least; in het voorjaar zal worden begonnen met de uitbreiding van het hoofdkantoor van onze onderneming die dubbel zo groot is.”
Deze uitbreiding is noodzakelijk om het hoofd te bieden aan de groeiende vraag naar hun producten met een wereldwijd aanbod stijging van 38% in bestellingen in 2017. De nieuwe uitbreiding, die gebouwd zal worden naast het in juli ingehuldigde pand 2016, maakt deel uit van een nog groter plan voor reorganisatie van de productie. Dit plan werd in april jongstleden gelanceerd met de benoeming van Ivo Benvegnù als Chief Operations Officer.