Echte gamers weten dat eSports tegenwoordig serieuze business is. Gamen is niet voor iedereen nog een hobby. ’s Werelds grootste gamers behoren tegenwoordig tot de categorie ‘atleten’ en hebben een enorme fanbase, onder andere via social media. Fans die perfect passen in de jongere Eyezen doelgroep! Het fnatic team, met vedette ‘Rekkles’ behoort tot de wereldtop van eSports teams.
Samen met Essilor gaat het fnatic team met Rekkles de uitdaging aan: een 3 weekse internationale wedstrijd die op 4 april j.l. is ingegaan. Dit grootse digitale initiatief stelt een ieder in staat om één van de grootste Fnatic eSports sterren uit te dagen, door enkel gebruik te maken van de ogen… Bezoekers nemen het in een uniek een-op-een duel op tegen de wereldberoemde eSports “League of Legends” ster Martin “Rekkles” Larsson. Spelers met de hoogste score maken kans op een reis om het Fnatic League of Legends team te zien spelen.
Door middel van zogenaamde ‘eye tracking technology’, waarmee de oogbewegingen van de speler worden gevolgd, kan de speler doelwitten en schadelijk blauwviolet licht neutraliseren die in het scherm zichtbaar worden.
De Eyezen challenge heeft als doel de jonge generatie internetgebruikers te entertainen én bij te dragen aan het bewustzijn van het belang van het gezond houden van hun zicht. De doelgroep kan wel 7 uur per dag naar digitale schermen kijken. Eyezen™ brillenglazen ondersteunen de ogen bij inspanning en helpen de ogen beschermen dankzij de nieuwe Eyezen™ Focus™ technologie en een selectieve blauwviolet lichtfilter. Eyezen™ is ontworpen voor personen met een digitale levensstijl, zowel voor mensen die brildragend zijn als voor niet brildragers.
Meer informatie: