Lichtheid is een gevoel dat grenzen laat verdwijnen. Dat je ogen opent voor onvermoede kansen en nieuwe paden voor je uitstippelt. Net dat principe zet een visie om in realiteit en maakt van mensen heuse visionairs. ‘Empowered by Lightness’, een fundamenteel onderdeel van de nieuwe communicatiestrategie van Silhouette, brengt dat gevoel tot leven in het nieuwe imago van het bedrijf. De nieuwe marketingcampagne van het Oostenrijkse premium brillenmerk, die meteen ook de nieuwe merkfocus van Silhouette inluidt, gaat van start in februari 2022. Door zijn communicatie in een nieuw jasje te steken, wil Silhouette de aantrekkingskracht van zijn merk over de hele wereld een boost geven. Tegelijkertijd wil het bedrijf zijn positie binnen de luxesector verstevigen en alle facetten van zijn kern als merk opfrissen en uitbouwen.
Silhouette luidt de nieuwe campagne in door zijn kersverse imago aan iedereen voor te stellen. Met hun vloeiende lijnen staan de iconische modellen volledig in het teken van lichtheid, alsof de zwaartekracht er geen vat op heeft. De opvallende architecturale structuren op de achtergrond zorgen voor het nodige tegenwicht. De modellen uit de campagne benadrukken de lichtheid van de brillen, de ultramodieuze designs en de bijpassende kleuren. De rode draad door de nieuwe beeldtaal van Silhouette is ongetwijfeld de uitgestrektheid van de hemel. ‘Empowered by Lightness’ maakt van de Silhouette brillen het ultieme lifestyleaccessoire voor iedereen die ervan overtuigd is dat de kracht van design ons naar ongekende hoogtes kan brengen. “Met onze crossmediastrategie onderscheiden we ons duidelijk van onze concurrenten. De nieuwe aanpak weerspiegelt perfect wat onze klanten ervaren wanneer ze onze brillen dragen: weergaloze lichtheid”, zegt Silhouette Brand Director Atissa Tadjadod over de kern van de campagne. Ze voegt toe: “De unieke boodschap en de onmiskenbare beelden van deze campagne hebben een directe link met onze brillen. Onze communicatiestrategie moet vooral onze kritische doelgroep aanspreken. We focussen daarom op een jonger publiek, onder andere door een connectie te zoeken met hun leefwereld en door nieuwe klantensegmenten te ontwikkelen.”