De herfst/winter-collectie van Monkeyglasses viert hun 10-jarig jubileum. Terugkijkend kunnen ze niet trotser zijn op alles wat ze het afgelopen decennium hebben bereikt.
“Wij geloven dat iedereen een rolmodel kan zijn. Daarom hebben we onze eigen moed omarmd en ons best gedaan om voorop te lopen met een zero waste-beleid, gerecyclede papieren verpakkingen, biologisch afbreekbaar katoenacetaat, gerecycled staal, vroege donaties aan de “Save The Orangutans” en onze samenwerking met “Syn For Sagen “, om er maar een paar te noemen”, verklaren Mai-Britt & Morten Seaton, eigenaren van Monkeyglasses.
De AW19-collectie is gebouwd op moed. Afkomstig uit het Latijn, duidde het woord ‘moed’ het ‘hart’ aan als ‘het stel gevoelens’. Tijd en generaties hebben echter de betekenis van het woord veranderd. Moed werd een synoniem voor “dapperheid”, “heldhaftigheid” en het vermogen om iets te doen dat iemand beangstigt.
“De moed hebben om te laten zien wie je bent, is schaars en bijzonder. Bij Monkeyglasses geloven we dat de echte helden degenen zijn die niet bang zijn om zichzelf te zijn en daarom dragen we deze jubileumcollectie op aan iedereen die de innerlijke kracht heeft om te zijn wie je bent en trots te zijn op je keuzes. We koesteren u, uw onuitsprekelijke moed en het verschil dat u kunt maken – voor uzelf en voor de wereld. ”Concluderen Mai-Britt & Morten Seaton.