Mister Spex opent eerste eigen winkel in Berlijn



Mister Spex heeft vandaag in het Berlijnse winkelcentrum Alexa zijn eerste eigen winkel geopend en breidt hiermee zijn succesvolle multi-channel-concept uit met een extra verkoopkanaal.

De drie bedrijfsleiders van het bedrijf, Dirk Graber, Mirko Caspar en Robert Motzek, boden de voor de ochtend uitgenodigde gasten vooraf een inkijk in de toekomstige offline-wereld van Mister Spex en verwelkomden samen de eerste klanten. Ook dr. Christian Hanke, districtsburgemeester van Berlin-Mitte, was ter plaatse en feliciteerde de online-winkel met het besluit om het succesvolle bedrijfsmodel ook naar de stationaire handel uit te breiden.

Dr. Christian Hanke benadrukte in zijn welkomstspeech: “Mister Spex is sinds de oprichting in 2007 een innovatieve werkgever voor de stad. Als districtsburgemeester van Berlin-Mitte ben ik er dan ook verheugd over dat het bedrijf trouw blijft aan de locatie Berlijn en hier in het winkelcentrum Alexa zijn eerste eigen fysieke winkel opent.”

Al sinds 2011 biedt het Berlijnse bedrijf zijn klanten in samenwerking met ruim 550 stationaire partners in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland veelzijdige, kosteloze services bij de plaatselijke opticien aan. “De opening van een eigen Mister Spex-winkel was voor ons de volgende logische stap. Met Alexa hebben wij een aantrekkelijke en druk bezochte locatie gevonden”, aldus Dirk Graber, oprichter en bedrijfsleider van Mister Spex.

Oprichter Dirk Graber

In Nederland staat de opening van een eigen winkel nog niet op de planning, maar ook hier zal een multi-channel-concept worden geïntroduceerd. De kennis die in de winkel wordt opgedaan, kan ook worden gebruikt voor een uitgebreider partnerprogramma waar Mister Spex momenteel aan werkt. Medebedrijfsleider Mirko Caspar legt uit: “De samenwerking met onze opticiens biedt nog veel potentieel voor beide partijen en dat willen wij graag gezamenlijk ten volle benutten. In onze winkel zullen wij onze competenties vergroten en nieuwe ideeën testen die wij vervolgens zowel online alsook samen met onze partneropticiens zullen uitrollen. De core business van Mister Spex blijft echter de e-commerce.”

Mister Spex-klanten kunnen in de toekomst niet alleen online uit het met ruim 7.000 modellen grootste direct beschikbare assortiment aan merkbrillen kiezen, maar kunnen daarnaast ongeveer 1.400 brillen en zonnebrillen in de eigen store in Berlin-Mitte passen, ter plekke kopen of samen met het team van opgeleide opticiens een keuze maken uit het online-assortiment. Op een oppervlak van 150 m2 biedt het Mister Spex-team op de begane grond van Alexa naast een uitgebreid advies ook talloze kosteloze services voor brillen, zonnebrillen en contactlenzen, zoals oogtesten en aanpassingen.

Meer informatie: www.misterspex.nl