Vanuit heel Europa kwamen afgelopen weekend meer bezoekers naar de beurs in Milaan dan in 2024: ruim 42.000 gasten uit 168 landen en 1.200 exposanten, waarvan ongeveer 930 internationaal, in 8 expositieruimtes verspreid over 7 paviljoens. Naast een bezoekerstoename van 9% registreerde MIDO 2025 meer dan 16.000 exposanten. Goed nieuws dus voor de beursorganisatie.
“Deze editie stond in het teken van zakendoen, netwerken en frisse ideeën”, vertelt Lorraine Berton, voorzitter van MIDO, na afloop. “Je kon de energie in de lucht voelen – er was een echte buzz onder exposanten, inkopers, opticiens en alle professionals uit de branche die deelnamen. We wilden zoveel mogelijk kansen creëren voor mensen om met elkaar in contact te komen, ideeën uit te wisselen en te groeien – of het nu ging om zakendoen, training of inzichtelijke lezingen met topsprekers uit Italië en daarbuiten. Deze editie heeft echt een impact gehad en heeft het sterke gemeenschapsgevoel en de gedeelde passie voor de toekomst versterkt.”
De sfeer zat er inderdaad prima in, afgelopen weekend. Dat veel bezoekers een week eerder nog rondliepen op opti in München en licht vermoeid waren, mocht de pret niet drukken. Volgend jaar wordt het trouwens wéér een andere planning; dan openen de deuren van Fiera Milano van 31 januari tot en met 2 februari. Dat MIDO zo vroeg in 2026 plaatsvindt, heeft te maken met de Olympische Winterspelen in Milaan – die gaan op 6 februari van start.
Wat heel leuk is om te vermelden: de schitterende winkel van Frits en Thomas van den Bosch in Wommelgem, ontworpen door WSB en mooi uitgelicht in Eyeline Magazine, sleepte tijdens MIDO de ‘Best Store Award’ in de categorie ‘Design’ in de wacht.
Team Eyeline was uiteraard beide beursweekenden paraat en maakte mooie reportages die in de komende editie van Eyeline Magazine te zien zijn.
VOOR MEER INFO: www.mido.com
Tags: MIDO 2025