Marcolin Group, een van de toonaangevende bedrijven in de sector van brillen, en Max Mara Fashion Group, een van de belangrijkste internationale modehuizen die wereldwijd als de voorloper van modern prêt-à-porter wordt erkend, hebben vandaag, 19 februari 2019, de ondertekening aangekondigd van een exclusieve wereldwijde licentieovereenkomst. Dit is voor het ontwerp, de productie en de distributie van zonnebrillen en brilmonturen voor dames, onder het merk Sportmax. De overeenkomst is vijf jaar geldig, met ingang van 1 januari 2019 tot december 2023.
De Sportmax Eyewear-collectie zal worden getoond op MIDO deze februari, ’s werelds grootste wereldwijde evenement voor de brillensector. Ontworpen voor zelfverzekerde vrouwen die houden van design en aandacht voor detail, de Sportmax zonnebril- en glasstijlen zijn gecreëerd door Marcolin Group en hebben moderne en geometrische vormen en zijn onderscheidend door het gebruik van een combinatie van contrasterende materialen. Voortbouwend op de esthetiek van het merk, waarin sport- en mode-invloeden samengaan met handwerk, is een verzameling ontstaan die het gevoel van beweging en energie versterkt door gedurfde silhouetten. Wisselwerkingen van texturen en materiaallagen vormen een samenhangende en impactvolle taal die perfect het DNA van Sportmax weerspiegelt. De collectie is te koop vanaf april 2019 bij geselecteerde opticiens en in de boetieks Sportmax en Max Mara.
Massimo Renon, CEO van Marcolin Group, verklaarde: “Het partnerschap met Max Mara Fashion Group vertegenwoordigt een alliantie met een van de belangrijkste modewinkels van Made in Italy – een symbool van excellentie en experimenten. Beide groepen worden gekenmerkt door een toekomstgericht bedrijfsmodel gericht op het zoeken naar geavanceerde technologische en productie-oplossingen, hoogwaardige productieprocessen en een uitstekende professionaliteit van hun personeel. De Max Mara Group heeft in ons de ideale partner gevonden om het merk verder te verbeteren en te internationaliseren, door op de middellange tot lange termijn gemeenschappelijke synergieën en plannen te ontwikkelen “.
Luigi Maramotti, vice-voorzitter van de raad van bestuur van Max Mara Fashion Group, voegde hieraan toe: “We zijn enthousiast over het werken met Marcolin Group en we zijn van mening dat deze overeenkomst van strategische waarde is in het ontwikkelingsproces van het merk Sportmax. Passie voor design, vakmanschap, aandacht voor detail en de voortdurende zoektocht naar innovatieve materialen. We zijn ervan overtuigd dat de samenwerking met Marcolin Group zal zorgen voor een wereldwijde groei in de brillencollectie, consistent met de waarden van het merk Sportmax “.