Marcolin Group en TBL Licensing LLC hebben een verlenging aangekondigd van de licentieovereenkomst voor het ontwerp, de productie en de wereldwijde distributie van Timberland-monturen en zonnebrillen. De licentie, die voor het eerst in 2003 werd ondertekend, is tot december 2023 met nog eens vijf jaar verlengd.
Timberland is een wereldleider op het gebied van ontwerp, productie en marketing van hoge kwaliteit schoenen, kleding en accessoires voor liefhebbers van buitenactiviteiten. Het merk streeft ernaar om de hoogste kwaliteitsstandaarden te garanderen, terwijl het op een verantwoorde en innovatieve manier werkt, zowel op het gebied van producten als het milieu. Marcolin Group verwijst naar de waarden van het iconische lifestylemerk en creëert premium brillencollecties die het rijke erfgoed van Timberland vieren. De stijlen worden gekenmerkt door comfort en lichtheid; de zonnebril heeft gepolariseerde lenzen en de meeste brillen bevatten ten minste 35% bio-based plastic, waardoor ze het Earthkeepers merk verdienen. Earthkeepers is in 2007 begonnen als een verzameling laarzen en is uitgegroeid tot een overkoepelende filosofie die het merk Timberland begeleidt, waaronder een vastberaden streven om producten verantwoordelijk te maken, het buitenleven te beschermen en te herstellen en gemeenschappen overal ter wereld te dienen.