Stephan Borchert, CEO van GrandVision, was opgelucht na het vertrek van de Europese Commissie: “Dit is een belangrijke mijlpaal in het goedkeuringsproces voor de transactie en we zijn verheugd dat de toezichthoudende autoriteiten de voordelen van de transactie voor onze stakeholders erkennen.” te verkopen filialen zijn de GrandOptical-keten en zijn 35 winkels in België – maar zonder de merknaam. De koper verkrijgt dus enkel de licenties voor de winkels en kan deze naar eigen inzicht hernoemen. Ook in Nederland worden 142 winkels van de EyeWish-keten samen met de merknaam verkocht. Een deel van de meer dan 260 filialen van de keten blijft bij GrandVision / EssilorLuxottica, maar deze zullen moeten worden hernoemd.
Het merendeel van het te verkopen bedrijf komt uit Italië. De in totaal 174 vestigingen bestonden uit de gehele VistaSì-keten van EssilorLuxottica en 72 vestigingen van de GrandVision per keten. De merknaam VistaSì wordt ook verkocht aan de koper, de GrandVision wordt door winkels ofwel omgedoopt tot VistaSì of het eigen merk van de koper.
Terwijl de keten ernaar streeft de transactie op 31 juli van dit jaar af te ronden, houdt EssilorLuxottica nog steeds een achterdeur open en verwijst, zoals hierboven vermeld, naar de uitkomst van de juridische geschillen tussen de twee bedrijven in Nederland. Vanwege de verliezen als gevolg van de coronapandemie onder Nederlanders wil EssilorLuxottica graag heronderhandelen over de koopsom van 7,2 miljard euro en wijst op onvoldoende transparantie van GrandVision met betrekking tot informatie over de omgang met de coronacrisis door het bedrijf. Aan de andere kant dreigt de Frans-Italiaanse groep een contractuele boete van 400 miljoen euro als de deal uitblijft (meldt de DOZ).
Eyeline is een mix van samen, van jong en ervaren, creatief en zakelijk, van gisteren, vandaag en morgen. Eyeline is een compact team met een team freelancers, met name op het gebied van foto, video en tekst. Samen is met het hele team, met en voor de klant. Verbinding is kracht!