Ze vonden het zo jammer dat ze dit jaar niet in hun geliefde Oostenrijk kunnen gaan skiën, dat ze Oostenrijk maar naar Waddinxveen haalden. De Romph Opticiens, gelegen aan een druk kruispunt midden in de stad, is omgetoverd tot een prachtige blokhut, met alles erop en eraan.
Zowel de buitenkant als het complete interieur hebben een metamorfose gekregen en daarbij is de opticien niet over één nacht ijs gegaan: werkelijk álles is overgoten met de sfeer van Oostenrijk. Zelfs de tekst op het pinapparaat is omgezet naar Duits. Met hulp van Silhouette, vormgever Visueel Vertoon en een lokaal evenementenbedrijf realiseerde De Romph deze creatieve uitspatting.
Al 15 jaar lang gaat de familie De Romph, met drie zonen van wie Bart met zijn vader de winkel runt, op wintersport naar Oostenrijk. “Het idee de winkel om te bouwen, begon als grap”, vertelt Bart. “We zeiden gekscherend dat we Oostenrijk naar Waddinxveen gingen halen. Maar het idee nam steeds grotere vormen aan en uiteindelijk hebben we er de Oostenrijkse Winterweken van gemaakt, met speciale marketing- en in-store-promotie van onze merken Silhouette, Neubau en Evil Eye. Silhouette heeft ook actief meegedacht en geholpen”.
Bezoekers van de optiekblokhut van De Romph worden getrakteerd op warme chocomel met slagroom en wie tijdens de Winterweken een aankoop doet, krijgt als dank een doosje Mozartkugeln. Klanten en passanten reageren bijzonder enthousiast op deze ludieke actie.
Een heel mooi voorbeeld van omdenken en positief ondernemen!