Dat de gemiddelde leeftijd stijgt, komt ook naar voren in verschillende onderzoeken. 65-plussers zijn meer online. Voornamelijk om te oriënteren op nieuwe producten, online aankopen te doen en de oudere gebruiker zit ook op social media. De voornaamste motivatie om op het internet te gaan is uit gemak en om tijd te verdrijven.
PC of laptop 96%
tablet 47%
mobiele telefoon 37%
totaal online 4 uur per dag
waarvan op mobiele telefoon 150 tot 250 keer per dag kijken
Elk moment van de dag zijn er bezoekers online, maar het spitsuur is tussen 20.00 en 23.00 uur.
Wanneer de 65-plusser nog aan het oriënteren is, wordt dit voornamelijk gedaan op de mobiele telefoon. Als het serieus wordt en de consument tot daadwerkelijke aankoop over wilt gaan, dan gaat de consument voor de uiteindelijke aankoop naar een computer of laptop. Deze switch heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met het gebruiksgemak. Een computer of laptop wordt als gemakkelijker ervaren tegenover een mobiele telefoon.
Stel: u zoekt een nieuwe bril. Online gaat u alvast op zoek naar wat er te koop is en oriënteert bij twee optiekwebsites in de buurt. De eerste website biedt een mogelijkheid om brillen te passen, de tweede heeft deze optie niet. Op welke website blijft u?
De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 35 en 60 jaar. Sinds vorig jaar stijgt het aantal oudere gebruikers (+60) van de online paskamer (Gemeten over ruim 1.000.000 bezoekers van onze online paskamers). Opa en oma worden door de (klein)kinderen geholpen met de aankopen.
Als uw website een online paskamer heeft, trekt u meer bezoekers. Het is dan wel belangrijk dat deze paskamer makkelijk gevonden wordt op de site.
Opticiens die het ‘online brillen passen’ uitdrukkelijk communiceren, zien een stijgend aantal gebruikers en aankopen.
Neem contact op met Hans Profijt van Brilonline.com voor een vrijblijvend advies of een online paskamer ook voor u zou werken.
Tel (+31) 06 422 066, e-mail: hans.profijt@brilonline.com