Eye Design Optics in Tongeren bestaat inmiddels vijf jaar waarin ze zijn uitgegroeid tot een succesvol bedrijf. Bij een nieuwe onderneming komen veel risico’s en keuzes kijken. Hoe onderscheid je je bijvoorbeeld van de rest? Eyeline sprak hierover met José Noe van Eye Design Optics.
Sinds 1 mei 2013 bestaat Eye Design Optics en het unieke is dat het een echt familiebedrijf is. Zo zijn vader José en dochter Clémence druk met sales en verzorgt moeder Brigitte de administratie. Vertegenwoordiger Philippe heeft meer dan 25 jaar ervaring in de optiekbranche en hoort inmiddels ook bij de familie Noé. “Na het eerste jaar besloot Clémence in 2014 al om ook bij Eye Design Optics te komen werken. Haar jonge ideeën en ervaringen zijn een geweldige mix en een grote toevoeging aan ons bedrijf”, vertelt José trots. “Haar frisse blik op het beroep helpt met bijvoorbeeld de keuze van de collecties en de communicatie naar onze klanten.
Klantenservice en de collecties zijn dan ook de prioriteiten van Eye Design Optics. We hebben een zeer ruime keuze in onze collecties. Vinyl Factory brengt creativiteit en design in de winkel. Hun marketing op basis van muziek spreekt ons erg aan. Sir John, Easy Eyewear en Sunsation van Pajuk zijn ongelooflijk mooie collecties met een onverslaanbare prijs/kwaliteitsverhouding. Daarnaast bieden ze een uitzonderlijke service aan, waardoor het erg goed past bij ons. De bètatitanium collectie Iconic Ironic met Japans acetaat past ook goed tussen dit rijtje en tot slot is Massada Switzerland uniek in zijn soort; hiermee hebben we echt een kwalitatief modeproduct in onze zaak. We werken natuurlijk graag met de beste kwaliteit en materialen”.
José Noe is trots op Eye Design Optics. “Het is erg mooi om met familie successen te behalen. Dat zorgt echt voor geweldige momenten. Het is altijd spannend om te onderhandelen met de partners. De dubbelcijferige omzetgroei die dit heeft opgeleverd, was wel één van de hoogtepunten van de afgelopen vijf jaar. Dit motiveert je om door te blijven gaan op deze koers”.