Het succesverhaal gaat verder. Er gaat nauwelijks een jaar voorbij of Silhouette eyewear wint een van de felbegeerde designprijzen. De combinatie van premium kwaliteit, uitzonderlijk design, aandacht voor detail en geavanceerde technologie is een bijzonder krachtig recept voor succes gebleken, waardoor Silhouette de afgelopen 28 jaar in totaal 72 verschillende nationale en internationale prijzen heeft gewonnen.
Dit jaar is geen uitzondering, met drie Red Dot Design Awards die naar het Oostenrijkse premium brillenmerk gaan. Drie modellen uit de huidige Silhouette zonnebrillencollectie vielen in de prijzen: de gelimiteerde Special Edition Futura Dot, de elegante New York Sky collectie en het Fisher Island model. Alle drie maakten ze indruk op de internationale jury. De Red Dot Design Award is een van de grootste ontwerpwedstrijden ter wereld. Deelnemers dienen producten, communicatiecampagnes en merken in, maar ook prototypes en concepten in drie disciplines. “In de competitie van dit jaar ben ik vooral getroffen door het extreem hoge niveau van creativiteit dat wordt getoond door de bekroonde producten,” zei professor Dr. Peter Zec, initiatiefnemer en CEO van Red Dot, over de inzendingen van dit jaar.
Het Silhouette-ontwerpteam liet zich bij het maken van het Fisher Island-model inspireren door de elegante, fijne lijnen van exclusieve, high-end lampen. Het ontwerp belichaamt de moderne versie van randloze dameszonnebrillen. Dit model uit de Rimless Shades-collectie is niet alleen indrukwekkend vanwege zijn ongelooflijke lichtheid, maar ook vanwege zijn buitengewone ontwerp. De jury bekroonde het met de Red Dot Best of the Best: de prijs voor baanbrekend design en de hoogste onderscheiding in de competitie.