Komende week valt de nieuwste Eyeline Magazine op uw mat. Een editie waarin sportbrillen, kinderbrillen en myopiemanagement centraal staan.
De opticien zegt dat de sporter een goede sportbril bij de sportspeciaalzaak koopt en de sportspeciaalzaak zegt dat de sporter zijn bril bij een opticien haalt. Maar als het een sportbril op sterkte betreft, dan is de opticien de aangewezen plek. Of Specialspex, die graag samenwerkt met opticiens, op zo’n twee uur rijden vanaf Antwerpen. Daarnaast biedt de combinatie ‘sportbrillenen contactlenzen’ een wereld aan (omzet)mogelijkheden voor elke optiekondernemer. Eén ding is zeker, sporten is gezond voor je ogen.
Een andere tak van sport, ook een thema binnen deze Eyeline, is myopiemanagement.
Dit past helemaal in de oproep van Charles Bruninx dat udetecteert. U ontvangt de signalen, bijvoorbeeld over schermgebruik bijkinderen. Hij pleit ervoor dat u zorgverlener wordt in plaats van verkoper. Natuurlijk, de oogarts stelt de diagnose. Interventiemogelijkheden zijn leefstijladviezen, atropine, myopieremmende contactlenzen en glazen. En bij ‘glas’ hoort natuurlijk een toffe kinderbril, die door Mirjam van Hensbergen echt uit het hart ontworpen wordt. Zij is dit keer onze Designer in Beeld en is bij een Red Kids-ontwerp helemaal gericht op de kleine klant. “Door de invloed van TikTok ontwikkelt hun smaak zich inmiddels wel anders”.
Bij Optiek Habex inGenk is alles ingericht met beleving op kindermaat. Kaat van Optiek Dumont Kids ademt kinderbrillen en heeft een plek in Brugge waar jonge brildragers zich meteen thuis voelen. Wij zijn ervan overtuigd dat de kunst van ondernemen in écht contact zit. Iets wat glastrainer Merel onderschrijft. Dát is de sport, om welke doelgroep het ook gaat.
Tags: Eyeline Magazine